همه چیز شما باید در مورد ونیر کامپوزیت دندان بدانید!
نوشته شده توسط : رکسانا

کامپوزیت دندان

این مطلب رو به دندان اختصاص بدیم که تاثیر دندان روی لبخند و زیبایی رو حتما میدونیم. کامپوزیت دندان در کرج و تهران امروز از پر درخواست ترین خدمات زیبایی صورت محسوب میشه که خب تاثیر بسیار زیادی هم روی جذابیت خنده شما داره 

پس بهتره که یکمی بیشتر در موردش اطلاعات کسب کنیم.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟


اگر همیشه می خواستید لبخند خود را بهبود ببخشید ، روکش های دندان ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

ونیرها پوسته های نازکی هستند که در قسمت جلوی دندانهای موجود شما جای می گیرد تا ظاهر آنها بهبود یابد. ونیرها تنها یکی از چندین روش برای تغییر ظاهر دندان شما هستند.

اتصال دندان و مینای دندان ، گزینه های دیگر و همچنین تاج است.

2 نوع اصلی روکش وجود دارد: چینی و کامپوزیت. همانطور که از این نام انتظار دارید ، روکش چینی به صورت سفارشی از پرسلن ساخته شده است تا بتواند دندان های شما را متناسب کند. ونیرهای کامپوزیت اغلب از رزین به رنگ دندان ساخته می شوند ، همان نوع ماده ای است که با اتصال دندان استفاده می شود.

برای هر دو نوع روکش جوانب مثبت و منفی وجود دارد ، بنابراین مهم است که سطح مسئله ای را که امیدوارید با روکش ها ، و همچنین بودجه خود را حل کنید ، در نظر بگیرید.

 

چه کسی می تواند روکش کند؟


روکش های دندان می توانند نواقص دندان را بپوشانند و لبخندی یکدست و روشن به شما نشان دهند.

نقایص می تواند شامل دندانهایی باشد که کج یا بد شکل ، تراشه ، رنگ آمیزی یا تغییر رنگ شده اند ، یا ممکن است مینای دندان های شما از بین رفته باشد.

ونیر بخشی از دندانهای شما را می پوشاند اما در واقع با تاج هایی که ضخیم تر هستند و کل دندان را پوشانده است - از پشت و جلو متفاوت است. تاجها همچنین نیاز به اصلاح بیشتری در دندان دارند ، که ممکن است شما به روکش نیاز نداشته باشید.

اگر دندانهای شما از نظر نسبتاً خوبی هستند و شما فقط می خواهید ظاهر آنها از جمله شکل یا رنگ آنها را تغییر دهید ، روکش ها ممکن است انتخاب خوبی باشد.

تاج معمولاً فقط برای دندانهایی که آسیب بیشتری دارند ، استفاده می شود. به عنوان مثال ، اگر دندان شکسته دارید یا به کانال ریشه احتیاج دارید ، ممکن است تاج راه حل بهتری باشد.

 

انواع روکش

یک دندانپزشک ممکن است بین 3 نوع روکش مستقیم به شما انتخاب کند: روکش های کامپوزیت مستقیم ، روکش های کامپوزیت غیرمستقیم و روکش های چینی.

 

روکشهای کامپوزیت مستقیم

روکش های کامپوزیت مستقیم ونیرهایی هستند که از مواد کامپوزیتی رزین ساخته شده به طور مستقیم روی دندان های شما ساخته شده اند.

طولی نکشید که دندانپزشک دندان های خود را برای استفاده از روکش ها آماده کند ، و روند درخواست با حداقل تهاجمی در نظر گرفته می شود.

 

ونیر کامپوزیت غیر مستقیم

تفاوت اصلی بین روکش کامپوزیت مستقیم و غیرمستقیم فرایند کاربرد است - نه ماده واقعی استفاده شده.

دندانهای شما مانند روکش کامپوزیت مستقیم آماده می شوند ، اما روکش ها به طور غیر مستقیم به صورت غیر مستقیم در خارج از دهان در مطب دندانپزشک یا آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند.

مجموعه ای از روکش های موقت را تا زمان ساختن روکش های غیرمستقیم دریافت خواهید کرد. در قرار ملاقات بعدی ، ونیرهای کامپوزیتی غیرمستقیم با لایه ای از چسب روی دندانهای شما اعمال می شوند.

ونیرهای کامپوزیتی غیر مستقیم می توانند در برابر ساییدگی های بیشتری مقاومت کرده و در مقابل شکستگی ها بهتر از نسخه مستقیم مقاومت کنند. با این حال ، آنها تمایل به هزینه بیش از روکش های کامپوزیت مستقیم دارند.

روکش چینی

روکش پرسلن برای دندانهای شما از پرسلن ساخته شده است.

یک دندانپزشک باعث ایجاد برداشت از دندانهای شما می شود ، بنابراین روکش ها را می توان از قالب موجود در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخت ، فرآیندی که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. درست مانند روکش های کامپوزیت غیرمستقیم ، مجموعه ای از روکش های موقت را منتظر خواهید گرفت.

در صورت آماده بودن ، دندانپزشک پوسته های چینی نازک را به قسمت جلوی دندانهای شما سیمان می کند و آنها را شکل می دهد تا به حد ممکن طبیعی به نظر برسند.

روش روکش کامپوزیت دندان

دندانپزشک شما با تمیز کردن دندان ها و آماده سازی آنها برای برنامه ، روند کار را شروع می کند.

ممکن است دندانپزشک شما مجبور شود یک لایه نازک از مینای دندان شما را خارج کند تا مواد به دندان شما چسبیده باشند. در صورت نیاز به تغییر جزئی در شکل یا رنگ ، گاهی نیازی به دندان شما نیست.

پس از آن ، بسته به اینکه روکش مستقیم یا غیر مستقیم دریافت می کنید ، فرایند کمی متفاوت خواهد بود.

قبل از استفاده از روکشهای مستقیم ، دندانپزشک مینای دندانهای شما را لکه دار می کند تا به چسبندگی کمک کند.

در مرحله بعدی آنها برای کمک به مواد رزین کامپوزیت به دندان شما چسب چسب می زنند. و در آخر اینکه ، لایه‌های بسیار نازک از مواد کامپوزیتی به سطح دندانهای شما اضافه شده است.

دندانپزشک لایه های رزین کامپوزیت را با یک نور "درمان" یا به سرعت سخت می کند.

شما و دندانپزشک شما قادر به انتخاب سایه یا رنگ مورد نظر برای روکشهای خود هستید. دندانپزشک شما می تواند رنگهای کامپوزیت رزین را با هم مخلوط کند تا روکش شما طبیعی به نظر برسد.

با روکش های غیرمستقیم ، بعد از اینکه دندانپزشک دندان های شما را آماده کرد ، آنها یک قالب از دندان های شما می گیرند.

ونیرهای غیرمستقیم در خارج از دهان شما ساخته می شوند. هنگامی که روکشهای غیرمستقیم آماده باشند ، دندانپزشک با قرار دادن دندانهای شما و سپس با استفاده از نوعی ماده چسبنده روی دندانها ، آنها را اعمال می کند. این چسب یا پیوند دهنده به ونیرها در جای خود کمک می کند.

سپس آنها روکش های کامپوزیتی را روی دندان های شما قرار می دهند. آنها از یک نوری برای سفت کردن چسب و چسباندن روکش به دندان استفاده می کنند. پس از آن ، دندانپزشک هر گونه لبه های ولگرد را تمیز می کند و همه چیز را صیقل می دهد.

بسیاری از افراد در طی فرایند نیازی به بیهوشی ندارند. اما اگر این کار را انجام دهید ، به محض اینکه بیهوشی از بین رفت ، برای بازگشت به محل کار یا فعالیت های عادی دیگر خوب است.

چه مدت ونیرهای کامپوزیتی دوام دارند؟

روکشهای کامپوزیت امروزه نسبت به گذشته با دوام تر به حساب می آیند. آنها بطور متوسط ​​5 تا 7 سال دوام می آورند.

پس از آن ، به مجموعه ای از روکش های جایگزین نیاز خواهید داشت. این طول عمر بسیار کوتاه تر از مجموعه ای از روکش های چینی است که ممکن است حداقل 10 یا 15 سال به طول انجامد.

شما ممکن است با مراقبت خوب از آنها ، عمر ون های کامپوزیتی خود را طولانی کنید.

روال معمول مسواک زدن را با یک خمیر دندان بدون ساییدگی آغوش بگیرید و در برابر هرگونه تمایل به جویدن یخ و اشیاء سخت دیگر با دندانهای جلوی خود مقاومت کنید.

برخی از دندانپزشکان همچنین به شما توصیه می کنند که از نوشیدنی هایی مانند قهوه یا چای که ممکن است ونیرهای جدید شما را لکه دار کند ، مراقب باشید.





:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: